četvrtak, 20. veljače 2020.

Cima Juribrutto (2697 m) – 16.01.2020

Ovu turu planirao sam nekoliko godina unazad u vrijeme skijaškog tjedna u San Martinu ali je nisam ostvario radi manjka snijega. Ove zime snijega je ipak dovoljno za skijaške ture koje kreću od 1700m pa naviše.
Preko Passo Rolle spuštam se zavojitom cestom u susjednu dolinu i prije Paneveggia skrećem lokalnom cestom prema Passo Valles (2032m) i Falcadama.

Malga Valazza

Paneveggio je postao “woodstock“ ali ne u smislu glasovitog hipi festivala Woodstock nego po velikim količinama smrekovih trupaca koji ovdje uredno posloženi i obilježeni čekaju transport prema pilanama. Posljedica je to vjetroloma koji je zahvatio ovo područje i Parco Naturale Paneveggio u jesen 2018.

Gledajući ove smrekove trupce misli mi odlutaju daleko, u šume našeg Gorskog Kotara i dragog nam Snježnika. Ondje postoji jedna šumska livada imenom Javornica o kojoj je napisan blog ujesen 2009. Dokazano je da je znameniti Stradivari za izradu dolnjeg dijela tijela violina koristio drvo javora iz najviših dijelova planinskih šuma Gorskog Kotara. Poznato je također da je za izradu gornjeg dijela tijela violina koristio smrekovinu (abete rosso) upravo iz šumskih prostranstava Paneveggia.
Remekdijela gradnje gudačkih glazbala na lijepi su način povezala ova meni dva draga planinska kraja.


Stradivari - znamenita violina Messiah

Dok mi vozeći misli lete ubrzo dosižem malgu Valazza gdje na parkiralištu ostavljam auto. Krećem sa skijama strmom i zaleđenom šumskom stazom prema Cimi Juribrutto. Ubrzo skidam skije i nastavljam derezama do vrha mojeg današnjeg cilja. Pogled na okolne vrhove koji se ljeskaju na suncu kazuje da su pobočja planina zaleđena i da će biti potreban oprez pri skijaškom spustu. Na usponu srećem šestoricu talijanskih planinara opremljenih penjačkim pojasevima koji su uspon shvatili kao opasan podvig koji uistinu to može i postati na dva zaleđena strma dijela uspona.


prema vrhu

Na vrhu sam i uživam u krasnim pogledima na Marmoladu, Passo San Pellegrino, Civettu u daljini...na jug prema Pale di San Martino. Začudo, radio komunikacija s mojom logističkom podrškom je odlična čak i na udaljenosti između skijaških terena iznad San Martina i na gotovo cijelom putu mojeg uspona.

Passo San Pellegrino i Marmolada



Odskijam na polazište smjerom uspona po tvrdoj i zaleđenoj podlozi. Na dva strmija dijela oprezno odskijavam jer bi pad ovdje imao ozbiljne posljedice. 


track

Na ulasku u apartman dočeka me osmjeh i piće dobrodošlice.

Na turi bio autor posta Ljubo.

Nema komentara:

Objavi komentar